dissabte, 14 de març del 2009

PINELL I MIRAVET

Avui ens hem proposat fer una ruta una mica més llarga, uns 40 km, saltar pel peu de la serra de Cavalls, arribar fins al Pinell i tornar per Miravet.

Per aconseguir el track
El dia es esplèndid, ja era hora, doncs portem tot l'hivern amb els dies feiners bastant bons, però els caps de setmana amb vent, pluja o fred. avui ja estem a la primavera.
Sortim de Móra d'Ebre per la Catatxora i seguim el camí de la Ratlla del Terme, molt pedregós pel pas freqüent del bestiar, lo qual dificulta enormement el trànsit per la pista. Un cop superat el corral del bestiar, la terra es torna molt millor, progressem en baixada fins el camí que ens vé travesser, la travessera de Peçols, que la seguirem cap a l'esquerra amb lleuger descens fins al coll de Peçols, on girarem altra vegada a l'esquerra pel camí de Salvaterres ascendent fins als quatre camins, on en veritat conflueixen cinc o sis.
A partir d'aquest punt, seguint sempre amb la mateixa direcció, ens anem desviant sempre a cercar el peu de la serra de Cavalls,

es un tram amb un traçat atractiu, a la dreta el bosc i a l'esquerra els darrers cams de conreu, ametllers i oliveres.
El seguim fins que quasi es perd,
però la proximitat amb la serra ens deixa apreciar la seva magnifica grandiositat

tot d'una trobem una pista asfaltada que ens porta amb ràpid descens fins al Pinell de Brai, on entrem just per la Bassa del Poble, actualment en un estat deplorable i que considero que amb molt poc esforç seria una peça a recuperar per poder entendre la dificultat que es tenia en aquests pobles per disposar d'aigua.
No es pot deixa de visitar la cooperativa, obra d'en Cesar Martinell,

quan s'està aquí, mira que he vingut de vegades però sempre tinc de pegar una ullada per contemplar-la i gaudir de la seva bellesa.
Sortim del Pinell amb direcció llevant, pel camí indicat que ens portarà a la bassa del reg i a Miravet. De sortida baixem, però sabem que ens espera una forta pujada que després no resulta ser tant dura fins al peu del pic de l'Àliga.

Just a la nostra esquena queden boniques vistes de la serra de Pàndols, la seva cota 700 on hi ha el monument en memòria de la darrera guerra.

Des de la bassa es contempla un bon paisatge, Serres de Cavalls, Pàndols, els Ports,... al davant es veu ja Miravet, el riu i inclús el pas de barca, i ens queda una baixada vertiginosa, sort que el camí esta formigonat i tenim molta seguretat, tot i així cal anar en compte i gaudir-la.

Al trobar un cami travesser el seguim cap a l'esquerra per arribar a Miravet per sobre la pedrera abandonada.

Si ens haguèssim desviat a la dreta hagu`ssim anat fins al riu i remuntant-lo també arribariem a Miravet entrant pel raval antic, fent cap també a la plaça de l'Arenal.

Des d'aquí fins a Benissanet solament podem anar per la carretera, ja que no hi ha cap camí que ens hi porti d'una forma mig directa, i des de Benissanet a Móra tornem pel camí de les Sènies, bastant freqüentat però encara trànquil.